Saturday, November 3, 2012

Välja nuputasin kuidas saaks normaalset eesti keelt kirjutada ilma liigse vaevata, kirjutan praegu oma läpakaga ja pärast mälupulgaga saan teise arvutisse toppida ja sealt netti.

Enam väga ei mäleta mida olen ja mida ei ole kirjutanud vahepeal niiet kui jutud korduvad siis kannatage ära :)

Kooliaasta lõpuni (ehk veel 1 kuu, detsembri algusest hakkab pikk pikk vaheaeg) käin veel Marista-s aga peale seda pean uue kooli otsima sest praegune direktor tahab saada hästi palju raha ja stipendiumi ka ei anna. Praegu käin selles koolis sest lõpuks peale läbirääkimisi otsustas ta anda poolstipendiumi aasta lõpuni kuigi isegi koos sellega on suht kallis (täishind oleks 300-400 euri kuu umbes, ehk siis ohtralt ikka).

Telefoni lõhkusin ära. Taskus või kusagil oli pisut muljumist saanud ja touchscreen läks lolliks. Kõik veel töötas aga lihtsalt suvalistesse kohtadesse vajutas iseenesest ja võimatu oli sõnumit kirjutada või muidu kasutada ja lõpuks proovisin natuke ''väänata '' seda et ehk teeb asja korda aga ei, tekkis väike ämblik ja kogu ekraan mustaks. Praegu kasutan ema vanat, roosa, väga lahe :D.

Silmad tahavad kangesti värvi vahetada. Kui siin 3 kuud tagasi olid sügavad pruunid siis praegu on poolrohelised ja iga päevaga jääb pruuni vähemaks. Mu õel oli sama lugu vist kui ta minu vanune oli aga ma ei mäleta mis värvi tal need läksid.

Jooksin jõusaalis 3.6 kilti cooperit (ehk siis 12 minutiga). Nii näitas mulle trenašöör. Ausalt :D aga peab tunnistama et seal need kõige kvaliteetsemad pole ja olen 100% kindel et lint jooksis reaalselt aeglasemalt kui lubas. Ma tahtsin et oleks maksimumkiirusel (ehk siis 18 km/h) ja ekraan näitas et on 18 ja teepikkus tuli ka vastavalt sellele aga tundus nagu lint jookseks poole aeglasemalt.

KOHVI! Joon palju palju kohvi nüüd. Eestis pole kunagi seda joonud. Eks ikka maitsenud vms aga seda vaid korra aastas või nii. Lugu algas nii et jäin koolis tihti magama ja midagi pidin ette võtma. Proovisin siis ühel hommikul kohvi siin ja maitse polnudki kõige hullem. Palju parem oli terve päev kohe, ei jäänud magama ega midagi. Nüüd kus ma olen paar nädalat iga hommik 2 tassi joonud, ei saa hommikut alustada selleta ja ma ei mõista enam kuidas mulle see ei maitsenud :D Lihtsalt parim!

Kui ma aastat alustasin siis oli mul 6 tundi vahet Eestiga. Praegu on 4! Seda seetõttu, et mäletate kui nädal-2 tagasi kelli keerasite? No seal keerasite tunni taha aga siin keerasime tunni edasi (vist oli niipidi) niiet ajavahe vähenes 2 tunni võrra.

Tantsimisest pole väga aru saanud siiani. Varem kui käisin kuskil klubis/pubis vms ja üritasin tantsida siis kõik itsitasid ümber või nii. Suht mark oli olla aga eile käisin ühel sünnipäeval ja seal üks neiu õpetas mind. Varem on ka mulle püütud õpetada aga seekord oli erinev sest lõpuks sain ka millegile pihta. :) Praegu on veel tantsuoskused alla igasugust arvestust aga loodame et saab palju harjutada veel :D

Täna jõin esimest korda täitsa värsket suhkruroo mahla. Sõitsime onuga linna vahel ringi ja näeme kuidas üks mehike seisab tee ääres kärukesega ja näeme suhkruroo keppe ta kõrval. Jättis siis auto ta kõrval seisma ja ostsime paar topsitäit. Tegemine käis siis nii et pani suhkruroo masinasse mis sõna otseses mõttes ainult pressis seda laiaks (igaks juhuks mainin et suhkrusoo kepp näeb välja nagu tavaline kooreta puuoks :D) ja see mahl mis tuli oli niiii maitsev. Väga magus ja natuke sidrunimahla ka veel juurde ja nossa. + veel energiat andev et sisaldab ohtralt glükoosi. Liiga kallis ta ka polnud. Topsitäis, (suur tops ehk 0.5l umbes) on 1€ (2.5R).


Keel areneb ikka. Mõni aeg tagasi alustasin ka grammatika õppimist (küll wikipediast aga seal on üllatavalt palju informatsiooni selle kohta). Üliraske on ja parim osa on see et vend mainis mulle, et ma pole keerulist osa näinudki veel :D. Ühesõnaga lugesin selle wikipedia teksti ülevaatlikult läbi (aga see on iseenesest üsna kokkuvõtlikult seal) aga vaid pööramist olen siiamaani täpsemalt uurinud. Kuid palju parem on keel sellest saadik (ennem olid laused sellised et ''Lähme vaatamine filmi? Või ''Millest nemad rääkimine?'' põmst kasutasin tegusõnade algvorme ainult) ja plaanis on varsti mineviku/tuleviku moodustamist käsile võtta.

Veel keelest et koolis räägin suht ainult portugali keeles, sest sõbrad otsustasid, et enam inglise keelt minuga ei räägi ja kodus räägin inglise keeles vaid vanema vennaga aga siin püüan ka võimalikult palju portugali kasutada.

Muusika mulle meeldib siin. Teine stiil hoopis. Sertanejo oli nimi vist (olen kindel et valesti kirjutatud aga see on ligikaudne hääldus).  Ipod-s on praegu enam-vähem 50 selles stiilis laulu aga varsti tuleb 1000 juurde :D (praegu on olemas vaid laulud venna telefonist aga varsti tulevad juurde ka laulud teise venna läpakast). Ka keelt õpin nende lauludega nii, et otsisin sõnad enamikele lauludele ja kui kuulan siis püüan kaasa lugeda/laulda. Ka teine stiil on üsna levinud noorte seas siin. Funk :D Kuulatav aga eelistan ikka esimest. Mõned näited ka siis:  

(viimane peaks funk versioon eelviimasest laulust olema kui ma millegiga v2ga mooda pole pannud :D on t2iesti v6imalik et see eelviimane on juba funk stiil ja viimane omakorda mingi x-stiil, seda peab p2rast uurima )

No comments:

Post a Comment